fredag 14. mars 2014

Underveis...

Først av alt, tusen hjertelig takk til dere som har bidratt til sanserom-prosjektet. Her kommer en liten oppdatering om progressen. Jeg har vært på reise rundt i Ghana siden torsdag 6.mars, nå er jeg på vei hjem. Fikk haik med et hyggelig par, så sitter i bilen og skriver. Turen har virkelig vært full av opplevelser jeg kommer til å minnes resten av livet, men det får jeg fortelle mer om en annen gang.
Så, tilbake til sanserommet. Jeg fikk kjøpt inn et spann blåmaling og malekost mandagen før jeg reiste. På jobb fikk jeg beskjed om at de skulle finne noen som kunne male for meg... Da Jeg sa jeg skulle gjøre det selv ble de lange i maska, maling viser seg å være "mannfolkarbeid" her. Jeg insisterte likevel på å gjøre det selv, for å få fortgang i arbeidet. De spurte i vantro: "-Er du sikker på at du kan klare det?" "-Har du noensinne malt før?"... Hele tiden kom det folk inn for å se om det virkelig var sant at en hvit dame gjorde mannfolkarbeid, en av mødrene fikk til og med lyst til å prøve seg. Så, når jeg etter 4 timer hadde malt ferdig fra gulv til tak, måtte de innrømme at de var litt imponert hehe...
Dagen etter fikk jeg tak i gulmaling og malte nederste del av veggene som skal etterligne sandbunn i sjøen. Vi har fått innstalert en vifte i taket, og fjernet noen løse rør og ledninger. Fra verkstedet har jeg bestilt et lite bord i barnehøyde, og oppheng til forhenget. På mandag skal jeg sette i gang med dekoreringen av veggene. Mye som gjenstår, men jeg skal klare å gjøre det ferdig før avreise!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

For å legge igjen en hilsen til oss: velg "anonym" under "kommenter som", dersom du ikke har en profil du ønsker å bruke. Takk for titten, velkommen igjen! :) Hilsen Dag og Marianne